LOVOO

LOVOO

Ditt betyg på LOVOO?

LOVOOs totalbetyg

2.92/5 (4)

LOVOOs betyg per fråga:

3.75/5
2.5/5
2.5/5

TESTA LOVOO

App store badgeGoogle Play

Dejtingkollens omdöme

Det är lite oklart vad LOVOO egentligen vill och är. Det är en tysk tjänst som gått bra på kontinenten och den har en del innovativa inslag såsom en radar där man se vilka som är nära, sortering på taggar med mera, samt den vanliga Tindersnurran. Helhetsintrycket är att det är en rätt så snygg och avancerad sida/app, dock blir det väldigt rörigt.

Medlemmarna verkar lika brokiga som tjänstens intryck. Av någon anledning är det mycket bara bringor, plutande läppar och upptryckta bröst. Känns som någon form av hippare variant av Badoo. Så trots glassig yta så är eftersmaken lite bitter, eller har vi fel? Tyvärr föreföll många medlemmar tidigare att vara fejkade och LOVOO har anklagats för att själva fabricera medlemmar och så sent som i juni 2016 gjorde tyska polisen en razzia på företagets kontor som slutade med att LOVOO gick med på at betala en stor summa pengar för att nå en förlikning. Känns som att andelen fejkade medlemmar sjunkit efter detta.

Kortfakta LOVOO

Sajt/app eller bägge? Bägge
Inloggningsalternativ E-post, Facebook
Ägare, hemvist LOVOO GmbH, Tyskland
Ursprungsland, startår Tyskland, 2011
Företagsnärvaro i Sverige (SE)? Nej
Omsättning i SE Kanske 2 MSEK
Betalningsmodell Freemium
Reklam? Ja, som popups för gratisanvändare
Användbart utan att betala? Ja
Engångsköp Ja, vissa funktioner
Månadspris vid prenumeration (som lägst) Från cirka 60 SEK
Registrerade medlemmar sedan start i SE (enligt egen uppgift) 200 000
Antal månatligt aktiva medlemmar i SE (vår kvalificerade gissning) Max 10 000 (själva säger de 25 000)
Domänranking i SE (enligt Alexa) Saknas
Appnedladdningstrend (enligt App Annie) Avtagande
Google Trends kurva Negativ
Tendens (vår gissning) Minskande intresse
Antal anmälningar hos ARN 0
Antal anmälningar till Konsumentverket (sedan 2011) 0
Senast uppdaterat: 8 november, 2016

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.