50plusmatch

50plusmatch

Ditt betyg på 50plusmatch?

50plusmatch totalbetyg

3/5 (4)

50plusmatch betyg per fråga:

3.75/5
2.75/5
2.5/5

TESTA 50PLUSMATCH

App store badgeGoogle Play

Dejtingkollens omdöme

50plusmatch är nischad mot singlar som är över 50 år, en målgrupp som i allt större utsträckning har börjat nätdejta. Med tanke på att många dejtingtjänster riktar sig mot yngre användare torde detta vara en tämligen smart profilering. 50plusmatch får sägas vara en klassisk dejtingsida av den gamla skolan där likheterna med ett community är stora. Det finns filtersökningar, blogg, dagens födelsedagsbarn, senaste medlemmarna, senaste uppdateringarna, ”videovägg”, dejtförslag och så vidare. Det finns vidare möjlighet att göra en semi-vetenskaplig ”Livsinställningsprofil” och se hur väl man matchar mot andra medlemmar. En tämligen unik funktion är att skapa ett eget quiz som andra medlemmar kan få svara på (vi lyckades dock inte riktigt komma på hur).

50plusmatch är en premiumtjänst som kräver att du betalar för att den ska vara användbar (det ska dock gå att svara på mejl från betalmedlemmar). Tjänsten erbjuds även i Danmark, Norge, Finland, Nederländerna, Belgien och drivs av ett holländskt bolag som heter MatchMedia B.V. som även ligger bakom varumärket Match4me (som sägs vara för högutbildade singlar). Vi tycker att tjänsten borde ha kunnat paketerats på ett attraktivare sätt med tanke på företagets storlek, men gillar nischningen och funktionaliteten i sig.

Kortfakta 50plusmatch

Sajt/app eller bägge? Bägge
Inloggningsalternativ E-post
Ägare, hemvist MatchMedia B.V., Nederländerna
Ursprungsland, startår Nederländerna, 2008
Företagsnärvaro i Sverige (SE)? Nej
Omsättning i SE Runt 1 MSEK
Betalningsmodell Premium
Reklam? Nej
Användbart utan att betala? Nja
Engångsköp Nej
Månadspris vid prenumeration (som lägst) Abonnemang från 79 SEK/mån
Registrerade medlemmar sedan start i SE (enligt egen uppgift) ?
Antal månatligt aktiva medlemmar i SE (vår kvalificerade gissning) Knappt 5 000
Domänranking i SE (enligt Alexa) Saknas
Appnedladdningstrend (enligt App Annie) Neutral
Google Trends kurva Svagt minskande
Tendens (vår gissning) Vikande intresse, men potential om en "redesign" görs
Antal anmälningar hos ARN (mar 2016) 0
Antal anmälningar till Konsumentverket (sedan 2011) 0
Senast uppdaterat: 28 september, 2017

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.